Sambungan yang Sering Dilupakan Oleh Seorang Leader

Seorang leader tidak akan pernah boleh bekerja sendiri tanpa dibantu oleh pasukan di belakangnya. Seorang leader yang baik adalah yang tidak memikirkan diri sendiri dan turut serta memikirkan pasukan yang mengikutinya. Ketika seorang leader mengembangkan sayapnya dengan mencari sambungan, begitu pula yang harus di dapatkan oleh pasukan dibelakang leader tersebut. Dengan membuat sambungan antara pasukan dnegan orang lain maka mampu membantu mencapai kejayaan syarikat tersebut.

Sambungan yang Sering Dilupakan Oleh Seorang Leader
Sambungan yang Sering Dilupakan Oleh Seorang Leader
Terdapat 3 cara mudah membina sambungan antara pasukan dengan orang disekitar persekitaran perniagaan.

1. Perkenalkan pasukan pada rakan sekerja

Untuk membantu perniagaan menjadi tumbuh, seorang leader yang baik tentu akan memperkenalkan pasukannya kepada rakan sekerja perniagaan. Dengan begitu sebagai seorang leader nantinya akan mendapatkan masukan tersendiri dari pasukan mengenai mesyuarat yang sebelumnya terjadi. Akan tetapi sebelum melalui proses perkenalan, jangan sampai membuat pasukan pergi sendiri menemui rakan sekerja anda hal ini akan menunjukkan ketidak profesionalan anda.

2. Berikan pasukan budget khusus ketika bertemu dengan rakan-rakan di luar pejabat

Bantu pasukan anda dengan memberikan budget khusus ketika bertemu dengan rakan-rakan di luar pejabat. Karena bukan tidak mungkin pasukan anda lah yang harus membayar bil makan. Anda sebagai seorang pemimpin tentu tidak mahu pasukan anda merasa kurang bernasib baik dan tidak semangat berkerja bukan? Yang perlu ditegaskan adalah pasukan tersebut mampu memberikan lebih banyak rakan sekerja.

3. Bangun pembelajaran di budaya pejabat

Mempercepatkan pertumbuhan kepemimpinan adalah dengan menyediakan akses yang membantu pembangunan tidak hanya di dalam syarikat tetapi juga diluar syarikat. Dengan bersama-sama membina pembelajaran akan semakin meningkatkan kepercayaan antara pasukan dan leader.

Seorang pemimpin yang baik adalah dia yang mampu membawa pasukan dan syarikat nya tumbuh berkembang di antara ketatnya persaingan yang ada. Bukan tidak mungkin banyak peniaga yang jatuh kerana belum mampu menjadi seorang pemimpin yang baik. Lalu sudahkah anda mengetahui apa yang mampu membuat leader lain meraih sukses dalam perniagaan?

Ketahuilah bahawa dengan menghadiri acara Pesta Keusahawanan 2015, anda akan mendapat banyak cerita motivasi dari narasumber berjaya mengenai bagaimana membina perniagaan hingga mencapai perolehan yang luar biasa. Dapatkan rahsia bagaimana melonjakkan perniagaan di era digital dengan mudah dan cepat.

Sambungan yang Sering Dilupakan Oleh Seorang Leader Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown